dacia sport

Dacia Sport a reprezentat o pagină scurtă şi fascinantă din istoria automobilului românesc, o aventură în care s-au realizat, în decursul a mai bine de un deceniu, 5.500 de exemplare ale unui model ajuns în mare vogă la competiţiile auto româneşti şi vândut chiar şi în Canada. Automobilul n-a fost un proiect simplu, ci unul care a necesitat o creativitate uriaşă.

Povestea Dacia Sport a început în 1979-1980, imediat după ce Simion Săpunaru, omul supranumit „Patriarhul Autoturismului Românesc“, a fost numit în fruntea Centralei Industriale de Autoturisme de la Piteşti.  

„Om de o cultură deosebită, cu un dezvoltat simţ artistic, inginerul Simion Săpunaru (n.r. – care a decedat în primăvara anului 2016) şi-a axat demersul pe mai multe direcţii şi chiar spre mai mulţi factori capabili să aducă noutăţile atât de necesare. Aşa s-a ajuns ca la Braşov, oraşul din care provenea, să încurajeze şi să finanţeze ideea unui tehnician local, Gheorghe Lihaci, de a construi un autoturism cu tendinţă vădit sportivă. Nu s-a avut în vedere atât creşterea performanţelor mecanice, de care se ocupau alţii, cu deosebire cei din compartimentul de competiţii al uzinei, cât în mod deosebit crearea unei forme, a unei caroserii, care să afişeze fără dubiu astfel de pretenţii“, descrie proiectul, pentru „Weekend Adevărul“, Nicolae Cosmescu, inginerul de la Centrul de Cercetare şi Proiectare al Dacia (CCSITA), detasat la IATSA pentru a coordona execuţia unor prototipuri solicitate de directorul Săpunaru, în paralel cu care s-a implicat în punerea la punct a fabricaţiei caroseriei noului model Dacia Sport. 

Citește continuarea pe adevarul.ro