taxa auto

Taxa auto, cuprinsă în pachetul celor 102 de tarife pe care Parlamentul a decis să le elimine, va fi înlocuită cel mai probabil cu o taxă pe combustibil şi cu un impozit pe norma de poluare. Ministerul Mediului lucrează la un poiect care să respecte principiul "Poluatorul plătește", dar care să respecte și restricțiile stricte ale UE în materie de protecție a pieței auto locale.

Potrivit realitatea.net, autorităţile intenţionează să înlocuiască timbrul de mediu cu o taxă pe consumul de combustibil, care să fie de aproximativ 2 lei pe fiecare plin, la care să se adauge o impozitare diferenţiată a maşinilor în funcţie de norma de poluare a motorului, a anunţat recent ministrul Mediului, Cristiana Paşca Palmer.

"Da, timbrul de mediu este ilegal, cum au fost şi toate celelalte dinainte. Aşa a fost declarat de către Curtea Europeană de Justiţie, dar timbrul actual mai are o problemă, şi anume faptul că el nu taxează corect poluarea. Ar trebui să fie un timbru de poluare care să taxeze poluarea pe principiul 'Poluatorul plăteşte'. Din punctul meu de vedere, şi asta este ceea ce am discutat la nivelul Grupului de lucru, acest timbru de mediu în forma actuală trebuie abrograt, dar trebuie înlocuit cu altceva. Una dintre variantele pe care noi am luat-o în calcul şi pe care Ministerul Mediului a propus-o Grupului de lucru a fost o taxare a consumului de combustibil, şi atunci fiecare este taxat echitabil în funcţie de cât rulează, cât consumă. Vorbim despre un pachet în doi piloni: pe de o parte, taxarea combustibilului folosit cu o sumă mică, undeva la 2 lei pe fiecare plin de combustibil, şi pe de altă parte, o impozitare diferenţiată a autovehiculelor în funcţie de norma de poluare a motorului. Asta este propunerea noastră, dar Parlamentul este suveran şi va decide dacă se ia în considerare această propunere sau nu', a explicat ministrul Mediului.

Ministrul Mediului este de acord că timbrul de mediu ar trebui să fie, în forma lui actuală, eliminat, dar spune că acest lucru "nu se poate face fără a pune în loc altceva pentru că vor fi consecinţe foarte grave".

Rambursarea taxelor de mediu pe care cetăţenii au cerut-o se face tot din bugetul Fondului de Mediu. "Eliminând timbrul de mediu, noi nu vom mai avea, practic, niciun fel de taxare a poluării. Or, asta va duce la o creştere şi mai mare a problemei aerului, unde deja suntem într-o situaţie de pre-infringement. Lucrurile trebuie analizate la nivel sistemic, nu doar aşa printr-o decizie electorală, pentru că poţi să dai impresia că repari o situaţie, dar de fapt să creezi mult mai multe probleme în altă direcţie. Intrarea României într-un infringement va însemna sancţiuni de până la 200.000 de euro pe zi, pe care le vom suporta cu toţii', a menţionat ministrul Mediului, potrivit money.ro.

La începutul lunii iunie 2016, Curtea Europeană de Justiţie (CEJ) a declarat că timbul de mediu perceput în România nu respectă normele legislației europene.