accident centura

Cel mai grav accident rutier de anul acesta, înregistrat în februarie, a fost provocat de un autobuz care circula ilegal, arată, pentru Profit.ro, mai multe surse direct implicate acum în cercetarea evenimentului. Autovehiculul rula cu seria de șasiu ștearsă și cu numerele de înmatriculare și polița RCA aferente unei alte mașini.

Accidentul s-a soldat cu cinci morți și 28 de răniți, dar și cu daune materiale substanțiale. Autobuzul care - cum arată cercetările, circula ilegal - transporta, zilnic, zeci de copii din satele învecinate Ploieștiului către școală. 

Potrivit Profit.ro, până la ora publicării articolului (joi, ora 12.00), Asirom, firma care a emis polița de asigurare pentru autobuz, nu a emis nicio poziție oficială privind intențiile sale de a plăti sau nu daunele rezultate în urma accidentului. Informațiile noastre sunt că liderul pieței asigurărilor a trecut deja dosarul de daună la Departamentul “antifraudă” și înclină mai degrabă spre neplata daunei.

Asigurarea RCA prezentată după accident a fost încheiată pe 20 noiembrie 2015, având valabilitate de un an, și a costat 4.788 de lei.

Metoda prin care proprietarul autobuzului implicat în accident încerca să fraudeze firmele de asigurare și autoritățile era una simplă. Sursele Profit.ro spun că firma respectivă a participat la o licitație de la care a achiziționat, din Germania, mai multe autobuze în stare proastă. Unul dintre ele nici nu a fost folosit vreodată, însă se pare chiar acela este cel care a fost înmatriculat și pentru care s-a încheiat polița RCA. 

Când utilizau un alt autobuz, oamenii de la firmă pur și simplu preluau plăcuța cu numerele de înmatriculare de la cel întregistrat. În prealabil, pentru ca fapta să fie greu de depistat, seria autobuzelor funcționale era pur și simplu ștearsă, după cum au constatat și procurorii care s-au ocupat de caz.

Pe de altă parte, pentru că Poliția a constatat o culpă comună, nu toate daunele vor fi suportate de asigurătorul autobuzului. Vinovat a fost considerat și șoferul autoutilitarei pe care autobuzului a izbit-o. Aceasta era asigurată, legal, la Euroins, ceea ce înseamnă că firma bulgărească își va asuma o parte din despăgubiri.

Citește continuarea pe Profit.ro