sfert rezervor

Majoritatea şoferilor obişnuiesc să meargă cu rezervorul aproape gol, însă acest lucru va dăuna maşinii tale. 

Consum ridicat de carburant

Nu multă lume ştie că, atunci când rezervorul e aproape gol, maşina are un consum crescut. Dar nu pentru că ar consuma mai mult combustibil, ci pentru că lichidul rămas în rezervor se volatilizează mai uşor şi se evaporă mai repede. În plus, de la accelerări şi frânări, benzina din rezervor se plimbă mai mult pe pereţii acestuia şi în final se evaporă, transformându-se în vapori pe care motorul nu îi poate consuma.

De exemplu, dacă în rezervor mai ai 10 litri, după vreo 50 de kilometri vei observa că, deşi maşina a consumat doar 5 din aceştia, în rezervor ţi-au mai rămas doar 3 litri. Aşadar e bine să nu rămâi niciodată cu nivelul de carburant scăzut la minimum, pentru că îl vei pierde mai repede.

Vapori acumulaţi în rezervor

Cu cât în rezervor ai mai puţin carburant, cu atât se acumulează mai mulţi vapori. Nu degeaba, o maşină care are rezervorul plin doar pe un sfert va exploda mult mai puternic decât una cu rezervorul plin, aşa cum au demonstrat-o şi diferite emisiuni TV. Pentru că vaporii de carburant sunt mult mai inflamabili decât lichidul în sine. Dar nu e asta singura problemă.

Vaporii mai pot face şi alte probleme, chiar dacă nu intră în contact cu vreo scânteie. De exemplu, nu de puţine ori se întâmplă, atunci când deschidem busonul de carburant, să auzim un şuierat ca şi cum am deschide o sticlă de apă minerală. Asta înseamnă că în rezervor şi conducta de alimentare s-a creat o presiune, presiune care în timp poate duce la slăbirea garniturilor, la umflarea şi crăparea rezervorului şi la scurgeri de carburant. Aşa că e bine să alimentăm mai des şi niciodată să nu lăsăm rezervorul să se golească, crescând astfel presiunea în el din cauza vaporilor.

sursa: realitatea.net