aer conditionat auto

Daca ai o masina cu sistem de aer conditionat manual, vei vedea ca in brosura masinii spune ca trebuie sa-l pornesti lunar cel putin cateva zeci de minute, indiferent daca afara e cald sau rece.

Daca masina ta are sistem de climatizare automata, vei vedea ca in manual spune sa lasi in permanenta pornit aerul conditionat si sa-si faca el de cap in modul auto. Realitatea este putin diferita, deoarece nu avem mereu nevoie de aer conditionat si uneori simtim nevoia sa-l mai si oprim...

Asadar, nu este o regula anume de folosire a aerului conditionat. Ci doar una legata de confort: cand ne este cald, e bine sa dam drumul la aer fara oprelisti si sa nu ne gandim la consum.

Pentru ca pornirea AC-ului nu o sa creasca consumul de carburant nici macar cu un litru in plus, un sacrificiu nesemnificativ pentru a te bucura de racoare cand afara sunt 40 de grade.

Mai degraba, exista niste sfaturi de folosire a aerului conditionat pe timp de iarna sau cand ploua, daca vrem sa avem parte de un plus de siguranta rutiera.

Cand ploua, umiditatea din aer si diferentele de temperatura fac ca parbrizul sa se abureasca. Daca avem aer conditionat, trebuie sa-l folosim si parbrizul se va curata in cateva secunde. La fel si pe timp de iarna, cand avem geamurile inghetate: degeaba dam noi pe caldura, pentru ca trebuie sa dam drumul la AC daca vrem sa avem parbrizul curat repede. Asadar, trebuie sa folosim AC-ul si iarna, nu doar vara cand e cald...

Cat despre pornirea din cand in cand a aerului conditionat, aceasta este necesara. Pentru ca traseul freonului este format, asa cum va spuneam si mai sus, din mai multe elemente legate intre ele cu niste conducte. Acestea au niste oringuri, niste garnituri, care, daca nu sunt lubrifiate mult timp, risca sa se crape si sa lase freonul sa scape in scurt timp. De aceea, e bine sa dam drumul la aerul conditionat si pe timp de iarna, chiar daca nu avem calduri, chiar daca nu avem geamul aburit, doar ca freonul sa-si faca traseul prin circuit si pentru ca uleiul cu care este amestecat sa lubrifieze si sa tina mereu unse garniturile.
sursa: 4tuning.ro