sgu ploiesti

Scandalul legat de neplata unor facturi de către Primăria Ploiești are în spate o justificare. De exemplu, explicația pentru neplata personalului nedidactic ar fi că „raportarea cheltuielilor ar fi denaturată”.

Explicația se regăsește în raportul Direcției Economice și al Direcției de Administrație Publică la o hotărâre care a vizat suplimentarea numărului de personal nedidactic la unitățile de învățământ din Ploiești.

În raport se arată că emiterea de facturi la plată este mai mare cu 39% până la data de 31.12.2015, prin emiterea de facturi de către SGU către municipiul Ploiești, la care se adaugă cota de cheltuieli indirecte de 10,02% și de profit de 5% adăugată de SGU.

Mai exact, pe lângă contractul încheiat de Primăria Ploiești și SGU, privind delegarea prin concesiune a serviciilor de utilități publice a fost adaugată și mentenanța unităților de învățământ preuniversitar, obiect nou de activitate. Cu alte cuvinte, SGU asigura forța de muncă, iar primăria trebuia să suporte cheltuielile din buget.

Numai că aceste cheltuieli sunt cu mult mai mari față de cazul în care unitățile de învățământ ar fi avut salariații lor. Astfel, cheltuielile de mentenanță au fost stabilite de la totalul cheltuielilor cu personalul, la care s-au adăugat cheltuielile indirecte de 10,02% și cota de profit de 5% stabilită de SGU, dar și primele și tichetele de masă.

Pe de altă parte, acei oameni care figurau ca muncitori necalificați erau de fapt ajutor de bucătari, magaziner, fochiști, spălătorese, paznici și muncitori de întreținere.

În plus, raportarea cheltuielilor este denaturată, în sensul că acestea sunt evidențiate la capitolul „Locuințe, servicii și dezvoltare publică” și nu la capitolul „Învățământ” cum ar fi fost legal.

Iar ca tacâmul să fie complet, în ciuda faptului că în 2012 au avut loc reduceri de personal nedidactic, pentru reducerea cheltuielilor, ulterior, mai multe unități de învățământ din Ploiești, au căpătat personalitate juridică, măsură care a venit la pachet cu înființarea de posturi de directori și directori adjuncți.

Situația a fost reglementată prin aprobarea hotărârii care viza suplimentarea numărului de personal nedidactic la unitățile de învățământ preuniversitar din Ploiești cu 19,25 posturi. Cât privește plata facturilor din urmă, din lunile noiembrie și octombrie acest lucru nu se poate face, iar argumentele sunt justificate.