Inspectorii Registrului Auto Român (RAR) au aplicat aproape 30.000 de sancţiuni în urma controalelor efectuate în trafic, anul trecut.

Controale mixte, desfăşurate la nivel naţional de RAR şi Poliţia Rutieră, i-au sancţionat pe şoferi pentru defecţiuni ale sistemului de frânare, proasta funcţionare a instalaţiei electrice de iluminare şi semnalizare, starea necorespunzătoare a caroseriei sau pneurilor, jocuri anormale în mecanismul de direcţie şi altele.

Aproximativ 81.700 de autovehicule au fost controlate în trafic, din punct de vedere tehnic, în 2015, de către inspectorii Registrului Auto Român (RAR), fiind aplicate aproape 30.000 de sancţiuni, arată rezultatele controalelor efectuate de RAR, publicate miercuri.

Potrivit sursei citate, pe durata controalelor tehnice realizate în trafic în intervalul 5 ianuarie - 31 decembrie 2015, au fost verificate 81.702 de vehicule, la nivel naţional.

'În urma controalelor, inspectorii RAR au descoperit că 5,55% (4.535) dintre vehiculele controlate prezentau pericol iminent de accident, în special din cauza defecţiunilor majore la sistemul de frânare şi la direcţie. În aceste situaţii una dintre măsurile luate a fost reţinerea certificatului de înmatriculare, care poate fi redobândit numai după efectuarea unei inspecţii tehnice la reprezentanţele Registrului Auto Român', precizează un comunicat RAR.

Datele RAR relevă, de asemenea, că din totalul autoturismelor, autoutilitarelor, motocicletelor şi remorcilor oprite, 53,85% (43.995) au prezentat diferite probleme tehnice sau legate de acte.

De asemenea, 32.694 au fost respinse pentru că au fost considerate neconforme din punct de vedere al securităţii rutiere. Inspectorii RAR au constatat proasta funcţionare a instalaţiei electrice de iluminare şi semnalizare, defecţiuni ale sistemului de frânare, starea necorespunzătoare a şasiului, caroseriei sau pneurilor, jocuri anormale în mecanismul de direcţie sau în articulaţiile punţilor faţă şi spate.

În acelaşi timp, dintre cele 81.702 vehicule verificate, 2.332 au fost neconforme din punct de vedere al dovezii de efectuare a inspecţiei tehnice periodice (dovada de efectuare a ITP expirată, dovezi de efectuare a ITP false).

Totodată, în urma analizei emisiilor poluante la 17.962 dintre autovehiculele oprite, inspectorii RAR au constatat depăşirea nivelului maxim admis la 27,03%, respectiv 4.856 vehicule.

Mai mult de un sfert (27%) din totalul vehiculelor controlate în trafic de inspectorii RAR, anul trecut, se încadra la o vechime de peste 15 ani, 32,35% între 11 şi 15 ani, iar 12,34% între 9 şi 10 ani. În plus, au fost oprite în trafic şi vehicule mai noi, respectiv 4,74% aveau între 1 şi 3 ani, iar 24,04% între 4 şi 8 ani.

Procentajul de respingere, în funcţie de vechime, arată că 63,07% dintre vehiculele mai vechi de 15 ani au prezentat diferite neconformităţi, faţă de 48,01% dintre cele cu vârsta cuprinsă între 6 şi 8 ani sau 28,47% la cele mai noi de 3 ani.

În urma controalelor mixte desfăşurate la nivel naţional de RAR şi Poliţia Rutieră, pe parcursul anului 2015 au fost aplicate 29.864 de sancţiuni, au fost reţinute 772 de permise de conducere şi 22.817 de certificate de înmatriculare, iar 180 de autovehicule au fost imobilizate, din care pentru 73 de unităţi a fost anulată inspecţia tehnică periodică.

sursa: realitatea.net