Vara asta este despre tine - AFI Palace Ploiesti

Harta-propusa-de-Serv-Tehnic-CFR-1945.jpg

În anul 1930, autoritățile din Ploiești au elaborat un proiect unic în infrastructura rutieră a acelor timpuri: un tunel subteran care sa treacă pe sub Gara de Sud și să lege Calea București de Bulevardul Independenței asigurând o intrare în Ploiești demnă de un oraș prosper. Chiar și după 80 de ani, această investiție rămâne la stadiul de proiect, în ciuda blocajelor de trafic care apar în zonă la orele de vârf.

 

Perioada interbelică a însemnat pentru Ploiești o dezvoltare accelerată, în special din punct de vedere arhitectural și urbanistic. Înfățișarea localității se schimba – apăreau clădiri noi în locul caselor vechi și șubrede, se ridicau edificii publice impozante și se trasau noi străzi. O problemă care a fost în atenția autorităților locale în anii 30 a reprezentat-o intrarea în oraș dinspre București, în special traversarea liniilor de cale ferată de la Gara de Sud și legarea pasajului de Bulevardul Independenței.

Imagini cu Ploieștiul comunist care au făcut înconjurul internetului

 

La sfârșitul secolului XIX, în spațiul unde astăzi este curtea Uzinei 1 Mai, s-a construit un pod de piatră pentru a asigura traficul peste calea ferată. Se asemăna cu Podul de lemn, existent și astăzi la câteva sute de metri spre vest (având același rol de a facilita trecerea peste „drumul de fier”), fiind foarte îngust și cu o pantă foarte ridicată, ceea ce cauza numeroase accidente în epocă.

Vezi și  Zece locuri din Ploiești care apar cel mai des în fotografii în prezent.

Așa că în anii 30 apare proiectul unui tunel subteran care sa treacă pe sub Gara de Sud și să lege Calea București de Bulevardul Independenței asigurând o intrare în Ploiești demnă de un oraș prosper. Planul era să se taie o porțiune nouă de stradă din Bariera București care să meargă drept spre Gară, autovehiculele urmând să intre în tunel, să treacă pe sub stația feroviară și să iasă în Piața Gării (exact pe locul unde astăzi este fântâna arteziană) și să își continue drumul pe Bulevard.

Din păcate, proiectul nu s-a mai realizat, deoarece a început războiul și apoi a fost instaurat comunismul.
Citește articolul integral pe republicaploiesti.net