podenii noi serviciu salubritate

În timp ce multe primării au ales să descentralizeze activitatea de salubritate, ca de altfel și alte servicii publice, Primăria Podenii Noi a ales să colecteze gunoiul printr-un serviciu nou creat de administrația locală. 

Investiția, susține primarul comunei, Mihai Alionte, va fi amortizată în maximum opt luni. Asta în condițiile în care primăria face parte Sistemul Integrat de Management al Deșeurilor, cunoscut și ca "master-planul de deşeuri" al judeţului Prahova, proiect care a vizat „modernizarea infrastructurii pentru colectarea, transportul și sortarea deșeurilor, realizarea unor rampe de transfer și ecologizarea unei foste gropi de gunoi”.

„Momentan nu s-a finalizat procedura de selecție a operatorului pe zona noastră în cadrul master-planului. Prin hotărâre de Consiliu Local am decis achiziționarea unei mașini de colectare a deșeurilor menajere. Investiția a avut o valoare de 73.000 de lei și sperăm ca, în termen de opt luni, să amortizăm cheltuielile. În plus, dacă până acum ridicarea gunoiului se realiza de două ori pe lună, având propriul serviciu de salubritate, ridicarea deșeurilor menajere se realizează de două ori pe săptămână, sâmbăta și în zilele de luni”, ne-a declarat edilul, care susține că, tot prin hotărâre de Consiliu Local, a fost stabilită o taxă de mediu, care se achită lunar de fiecare persoană.

„Taxa de mediu este de peste 4 lei, iar în cazul familiilor nevoiașe, cu mulți membri, putem veni în sprijinul lor, prin încasarea taxei pentru un număr mai mic de membri ai familiei”, a mai susținut primarul, care este mândru că a reușit, cu sprijinul celorlalți aleși locali, crearea serviciului de colectare a deșeurilor menajere. 

Argumentele edilului se bazează și pe faptul că localitatea are peste 4.800 de locuitori, comuna fiind formată din satele Ghiocel, Mehedința, Nevesteasca, Podenii Noi (reședință), Podu lui Galben, Popești, Rahova, Sălcioara, Sfăcaru și Valea Dulce.

La nivelul județului, prin master-planul de deșeuri, s-a propus o soluție unitară de ridicare a deșeurilor menajere, valoarea proiectului fiind de peste 149 de milioane de lei, fără TVA, din care 109 milioane de lei au reprezentat fonduri europene.