directori intalnire

Directorii mai multor instituții din subordinea Primăriei Ploiești și a Consiliului Local au fost convocați la o ședință cu primarul Adrian Dobre, care și-a propus ca astfel de întâlniri să fie periodice.

Holul de la etajul III al Palatului Administrativ s-a umplut astăzi de directori. Cu toții au fost punctuali la ședința convocată de primarul Adrian Dobre. 

Cei mai mulți dintre directori erau tăcuți știut fiind faptul că după fiecare scrutin au loc schimbări în administrația locală. Pentru că, trebuie spus, în ultimii ani, la Ploiești, ca un făcut, cele mai multe numiri de director au vizat persoane care fie aveau carnet de partid la un partid, fie primeau o recomandare. 

În momentul în care a fost validat în funcția de primar, Dobre a anunțat că nu intenționează să facă schimbări. Dar, în același timp, a vorbit despre efectuarea unui audit extern pentru a afla situația din administrația locală și din direcțiile primăriei.

Pe de altă parte, trebuie spus că, la ora actuală, cea mai mare problemă o reprezintă faptul că bugetele instituțiilor din subordinea Consiliului Local au un numitor comun. Bugetele au fost subdimensionate la începutul anului, la acea dată existând promisiunea clară că vor exista rectificări de buget în momentul în care municipalitatea accesează creditul pentru plata lucrărilor din fondurilor europene. Concret, aleșii din mandatul trecut, mulți dintre ei consilieri locali și în acest mandat, sperau că după ce din bugetul local vor fi direcționate sume pentru aceste lucrări, vor exista trageri din credit pentru recuperarea banilor și distribuirea prin rectificare a bugetelor. Lucru care nu s-a întâmplat până acum, în ciuda faptului că municipalitatea a efectuat plăți pentru lucrări. De exemplu, pentru lucrările la linia de tramvai 102 sumele au fost achitate integral din bugetul local, înainte ca să se efectueze trageri din credit. 

Una peste alta, primarul Adrian Dobre a susținut, înainte de ședința de la Primărie, că niciun director nu a semnalat în scris că ar avea probleme cu bugetul subdimensionat. 

„Aceaste întâlniri (n.r. cu directorii) trebuie să existe pentru a avea o comunicare directă cu problemele cu care ei se confruntă, cu soluțiile pe care trebuie să le găsim, astfel încât să gestionăm foarte bine situația. Eram întrebat mai devreme de blocajul de la CSM... Încă o dată vă spun că nu am informația aceasta, dar dacă acest lucru există va reieși în urma discuțiilor de astăzi”, a susținut Dobre, precizând că întâlnirile vor fi periodice.