stalp ploiesti

Indiferent cum ai vrea să circuli pe trotuarul de pe Gheorghe Doja, din Ploiești, în drumul spre sau dinspre Halele Centrale, tot în stâlp ajungi. Recent reabilitată, cu ocazia modernizării liniei de tramvai 101, nu este pentru prima dată când zona a intrat în atenția opiniei publice. Anul trecut, doi stâlpi au ajuns în intersecția de la BCR, motiv numai bun ca Ploieștiul să fie luat în bășcălie, la capitolul idei fără cap.

Proiectul european vizează reabilitarea căii de rulare, dar și a zonei pietonale. În loc ca zona să fie analizată cu atenție, pentru ca soluția tehnică să fie în beneficiul cetățenilor, lucrurile nu au stat tocmai așa. Bunăoară, unul dintre cele două trotuare, în dreptul străzii Ulierului și în apropierea trecerii de pietoni, se obturează și are o dimensiune sub un metru. Pe lângă faptul că zona de trecere pentru pietoni este foarte îngustă, chiar în mijlocul trotuarului a fost montat un stâlp de curent electric. Prin urmare, mulți dintre trecători au o singură posibilitate de trecere, dacă vor să nu șteargă gardul celor care locuiesc în zona respectivă: strada. Pe unde, atenție, circulă tramvaiul.

Acum, după ce a nins, pentru că trotuarul și porțiuni din stradă sunt străjuite de zăpadă, trecătorul are posibilitatea să facă echilibristică... Pe o conductă magistrală de gaze, care mai reduce și ea, cu câțiva centrimetri, din lățimea trotuarului. Că doar suntem la Ploiești și conductele, la fel ca și cablurile, pot fi montate haotic, fără să existe nicio îngrădire.

Cum s-a ajuns la o astfel de situație nimeni nu știe, însă normele STAS prevăd ca dimensiunea trotuarului să fie cu mult mai mare față de la Ploiești. No comment!